Trianon másképp

(Kérlek óvakodj ettől az írástól! Tabudöntögető politikai tartalom következik. A nyugalom megzavarására alkalmas.)

Tudom, hogy most számtalan ember fogja porig égetni az emlékemet is, közöttük közvetlen családtagjaimmal is sajnos. Tőlük külön elnézést is kérek a szabad szelleműségemért, és főleg a szabadszájúságomért.

Tudjátok, ha van a háromféle hülye, akkor én a tanulatlan hülyéhez tartozom, mert őszintén mondom, hogy fiatalkorom háborúját vívtam meg azért hogy márpedig én nem megyek egyetemre.

Inkább szültem gyereket, aminek külön örülök, mert mai fejjel nem biztos, hogy nekiugranék egy ekkora feladatnak tapasztalat nélkül. De lényeg az, hogy tanulatlan talán vagyok, de hogy hülye...? Talán nem. Talán az, hogy nem voltam hajlandó beülni még kiforratlan fejjel a padba, hozta meg számomra a különc gondolataimat, a megzabolázatlan tudat és a kreativitás gyermekeként.

Trianon nálunk családi program, mióta az eszemet tudom. Örök érvényű pszichológiai hadjáratot hoz minden alkalommal. És apátiát.

Láttam családi vacsorát kudarcba fulladni miatta! Láttam 70 éves embert több, mint 50 éves emlékek súlya alatt megroppanni. Láttam őt eltávolodni. Eltűnni.

Láttam ahogy a súlyt időnként a gyermekem vállára tolta. Láttam sirní a gyermekemet a kapott súly terhe alatt... 10 évesen. Egy 70 éves könnyeit sírta el.

Vessetek meg! Én ezt a terhet tisztelettel és sok alázattal teszem le! Haragszom Trianonért, nem akkor! Most! Hogy családok és életek függnek rajta még most is!

Hiszen már rég visszakaptuk a lehetőséget, hogy szabadon járjuk a földjeinket. Európai Uniónak hívják, és a határai még távolabb nyúlnak.

Lassan elbaltázzuk ezt is, hogy majd a többieket okolhassuk érte. Mondjuk a Néppártot.

Semmiképp sem a magyar politikát.

Mert Trianonból én...  kérlek bocsássátok meg nekem az eretnekségemet... Trianonból én egyelőre egyet tanultam! Hogy az országhatárokkal csak a baj van.

Vallásokat, eszméket, családokat szel ketté, vagy zár el egymástól. Embert tart távol embertől és emberségtől.

Új esélyt kaptunk! Bánjunk ezzel bölcsen. Ennél sokkal bölcsebben. Szerintem.

 

 

 

 

Címkék: novella